• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62139
+
-

از موزه جانورشناسی و  کاخ سلیمانیه دیدن کنید

گوناگون
از موزه جانورشناسی و  کاخ سلیمانیه دیدن کنید

مدیر روابط عمومی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: موزه جانورشناسی و کاخ سلیمانیه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برای فصل تابستان آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

«سیدعلی سیدمیرزایی» در گفت‌وگو با ایسنا افزود: موزه جانورشناسی و کاخ سلیمانیه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج، روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه (روزهای فرد هفته) در تابستان ۹۸ از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده ارائه خدمات به شهروندان و بازدیدکنندگان است.

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند از بلوار امامزاده حسن(ع)، سه‌راه خوابگاه، در غربی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و نیز میدان امام حسین(ع)، خیابان مصباح، در جنوبی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی برای بازدید از این 2 مکان مراجعه کنند.

وی اعلام کرد: علاقه‌مندان همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۸۱۹۲۵۶ داخلی ۴۵۴ و ۴۵۳ تماس بگیرند.
موزه جانورشناسی دانشگاه تهران در کرج یکی از منحصربه‌فردترین موزه‌های جانور‌شناسی کشور است که دارای مجموعه جالبی از گروه‌های مختلف جانوری شامل پستانداران، پرندگان، خزندگان، آبزیان خصوصاً حشرات و گونه‌های زیان‌آور و یا مفید کشاورزی را در خود جای داده و در کنار آن روش‌های مبارزه با حشرات نیز به نمایش گذاشته شده است. برای نمونه می‌توان به نگهداری زرافه شش‌متری، مورچه‌خوار، ببر، مار بوآ و کانگورو به صورت تاکسیدرمی در این موزه اشاره کرد.

کاخ سلیمانیه هم به دستور فتحعلی شاه قاجار بین سال‌های 1225 تا 1227 توسط محمدحسین‌خان نظام‌الدوله معروف به صدر اصفهانی بنا شده است. اهمیت این کاخ در وجود نقاشی‌های دیواری آن نهفته است، چون برخی از نقاشی‌های این بنا از جمله تصویر بنیانگذار سلسله قاجار (آقامحمدخان) در هیچ جای دیگری وجود ندارد و این تصویر تنها تصویر ثبت‌شده از اوست.

این خبر را به اشتراک بگذارید